Tips om op te vallen met je mailing


Stand out in the crowd

    Leestijd:

Een succesvolle mailing opstellen is nog niet zo makkelijk. Hoe je op een positieve manier opvalt tussen alle andere aanbieders? Dat lees je in de 3 tips hieronder. 

 

Tip 1: Maak nieuwsgierig!
Hoeveel mails krijg jij met ‘Sale! Nu met 70% korting …’. Geef toe, dan ben je al afgehaakt, toch? Wat wel werkt is duidelijkheid en nét even anders. Zo viel mijn oog direct op de onderwerpregel van Albert Heijn: ‘4 redenen om deze mail te openen’. Waardoor? Hij had een tintje ‘mysterie’ en ik wist wat ik kon verwachten. Vier redenen, dat is te overzien.

Het resultaat? Ik eet vanavond een groene salade met biologische mozzarella, en ja, de wasverzachter en het afwasmiddel waren inderdaad op. Dat dit puur slimme registratie was van mijn eerdere aankopen, geregistreerd op mijn Bonuskaart, vergeet ik even voor het gemak.

 

Tip 2: z o r g  v o o r  e e n  e y e c a t c h e r !
Deze titel viel op, nietwaar? Veel gezien op Instagram; (merk)namen en onderschriften waarbij tussen iedere letter een spatie zit. Zorgt voor ruimte, springt eruit en blijft ‘hangen’ omdat je het niet helemaal gewend bent. Prima te gebruiken als onderwerpregel.

҉   Een ander voorbeeld dat ervoor zorgt dat je opvalt in een overvolle mailboxen is het gebruik van ‘gekke tekentjes’. Niet nieuw, maar absoluut steeds populairder. Dus begin je onderwerpregel eens met een ●, ↓ of een smiley 🙂 . Symbolen ∞ of zelfs icoontjes ♛ in je onderwerpregel zijn tegenwoordig mogelijk. Het moet uiteraard wel bij je organisatie passen, maar een beetje creativiteit kan geen kwaad.

Zo gebruikte Canva onlangs een klein spaceshuttletje om aan te kondigen dat ze een nieuwe feature hadden. Rituals Cosmetics gebruikte een zonnetje ter promotie van hun nieuwe zonnebrandcrème. Vistaprint een ster om een sale aan te kondigen en D-reizen – hoe kan het ook anders – een vliegtuigje.

* Speel hier snel op in als je er iets mee wilt doen. Zeker vóórdat de rest van alle content managers dit trucje doorheeft en alle inboxen vol staan met miniatuur palmboompjes, champagneflessen en andere visuele uitspattingen.

 

Tip 3: Regelmaat, maar niet te vaak
Iedere dag een overzicht van de laatste last-minutes terwijl ik voorlopig nog lang geen vakantie heb? Of iedere dag een mail met een update van wat er op een bepaald social mediakanaal is gebeurd? Hoeft niet, ik kijk zelf wel even.

Laat je lezer zelf de frequentie kiezen! Zorg voor een handig, responsive aanmeldformulier waarin de voorkeur aangegeven kan worden. Verstuur je nieuwsbrief voor 6 uur ’s ochtends of rond de lunch en kies een vaste frequentie. Twee keer per week is eigenlijk teveel. Doe je ’m een keer in de maand? Dan ben je vaak de betrokkenheid bij je merk, product of dienst kwijt.*

* Probeer een goede balans te vinden op basis van je product of dienst, je doelgroep en de nieuwswaarde van je nieuwsbrief. Wij kunnen je hierover adviseren.



Delen:


Jolene Rodenhuis